پایان مزاحمت های اینترنتی فرد بی آبرو در مازندران / پلیس فتا اطلاع داد

پایان مزاحمت های اینترنتی فرد بی آبرو در مازندران / پلیس فتا اطلاع داد

سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به اداره پلیس و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت و توهین و تهدید در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ خورشاد افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی های صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده، موفق به شناسایی متهم در یکی از شهرهای مازندران شدند و در نهایت طی یک اقدام پلیسی و هماهنگی با مرجع قضایی، اقدام به دستگیری متهم نموده و اظهارات وی را ثبت کردند.

این مقام انتظامی تشریح کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شده بود که پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را خصومت شخصی با شاکیه عنوان داشت.

وی در ادامه افزود: متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی خود اظهار پشیمانی نمود و در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردید.

رئیس پلیس فتا استان مازندران به هموطنان هشدار داد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

اخبار مرتبط

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

آغاز طرح زمستانی پلیس از ۲۳ آذرماه

پیام تبریک فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت روز دانشجو

0 نظر

ارسال نظر

capcha